maandag 8 juni 2009

8a & 8b op een dag!

Voorbije zondag bleven de meeste klimmers lekker thuis door het slechte weer. Ondanks dit slechte weer besloten ik en Jorn om toch maar eens een kijkje te gaan nemen in Freyr.
Dit was een ontzettend verstandig plan want na de middag klaarde het lichtjes op en droogde de wind en verwarmde de zon de rotsen.

Wij waren al vast in de enige lange overhang van Freyr gekropen aangezien alles daar nog droog was.
Ik besloot om na enkele maanden opnieuw een poging te doen in "Bansai". Ik had in oktober 2008 ook al eens vier pogingen gedaan maar sinds dien had ik hem niet meer geprobeerd.

De eerste poging van de dag was vooral om even de bewegingen op te frissen. Daarna besloot ik nog een poging te doen zonder al te veel verwachtingen en jah ..... ik deed de route zonder problemen!

Aangezien dat de dag nog niet gedaan was en zoals ze in het frans zeggen 'J'avais encore la jus' probeerde ik "Bonsai". Dit is de 8a met het zelfde begin en dezelfde crux van Bansai maar met een uitklim in de 6c ernaast. Tot mijn grote verbazing deed ik deze route onmiddellijk van de eerste poging!

Dit was dus een geweldige klimdag ondanks de vieze regen.

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More