vrijdag 17 juli 2009

Céüse



De derde dag in Céüse was een zalige rustdag aan het meer van Gap, lekker zwemmen in het helderblauwe water en zonnen op het strand!

Na deze rustdag van niets doen trokken we naar de Cascade om op te warmen, na deze opwarming die niet zo goed verliep aangezien het zo druk was en veel routes bezet waren liepen we naar de hoofdsector biografie. Ik was rustig aan het wandelen achter Jérôme en zag plots dat hij viel, we schrokken even en nadat ik hem wat uitgelachen had wilden we verder gaan. Maar dit ging minder vlot, we zag veel bloed en merkten al snel op dat er een scherp voorwerp dat we niet hebben kunnen identificeren zijn dikke teen van links naar rechts een halve centimeter diep had doorboord!
Het zag er naar uit dat hij niet meer in zijn klimschoenen zou geraken, al jammerend gingen Jé en Flo naar de camping om het daar te laten verzorgen.



Ik heb die dag nog wel een klimdag gehad en klom verder met Jon Cardwell. Ik deed een goede à vue poging in “Encore” 8a+ en deed hem daarna van de 2de poging!
Daarna beveiligde ik Jon 2 maal in Biographie 9a+, zijn tweede poging was zeer goed en hij viel in de laatste beweging van de eerste lengte 8c+!

De dag erna was voor mij een spijtige dag aangezien we te laat waren vertrokken naar de rotsen waardoor ik maar twee routes kon klimmen aangezien we met drie waren die dag.

We waren dus met drie omdat Jérôme het toch waagde om zijn voet met een stuk uit zijn teen in klimschoen wrong. Hij deed uiteindelijk nog een poging in Biographie, die hem goed beviel. Met de methodes van Jon raakte hij snel tot aan de rellai van de 9a+!



Een tweede reden waardoor we die dag niet veel klommen heeft te maken met de grote honger van 3 klimmers die al lang geen vettig eten meer gegeten hadden! We vertrokken vroeg aan de rotsen omdat we nog pizza wilden eten in Freisinousse, op 20 min daalden we van aan de rotsen af naar de camping om dan nat in het zweet de auto in te springen op weg naar de grote pizza plus extra dessert pizza! Dit allemaal voor eten, dat doe je alleen maar als je vergezeld wordt door des grollard zoals Jé en Flo!

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More