zondag 13 december 2009

Finale Scarpa Boulder 2009! 2de plaats!

Gisteren was het zover, de langverwachte finale van de Scarpa Boulder 2009. Een week ervoor kreeg ik pas te horen dat ik kon deelnemen, geweldig! Het was de eerste keer dat ik aan dit soort wedstrijd deelnam. Zonder stress en op het gemak reed ik, aangezien ik mijn rijbewijs heb, met de auto van mijn broer naar Gent om de vier boulders eens te gaan verkennen.

Zoals mijn goede gewoonte is, kwam ik vroeg aan op de wedstrijd zodat ik alle tijd had om goed op te warmen.
Bij het lezen van de boulders kwamen er stilaan wat zenuwen op. De boulders zagen er niet zo hard uit maar wel erg origineel gezet!

Ik mocht de spits afbijten aangezien ik laatste was na de selecties. De eerste boulder klom ik van de eerste poging zeer vlot uit, dit gaf me een sterk en positief gevoel dat me nog meer motiveerde.

Nadat iedereen in zijn vier minuten de eerste boulder had geprobeerd en uitgeklommen was het weer aan mij om als eerste het tweede probleem uit te doktoren. Deze boulder was zeer moeilijk en de crux zat in de laatste pas naar de eindgreep. In mijn vierde poging klom ik deze uit met een hoge voethoek en kon ik bijna statisch de eindgreep gaan halen. Aangezien ik eerst was moesten de sterkste klimmers nog komen, maar tot mijn grote verbazing klom alleen Jonathan Thomas deze boulder ook.

Drie bovenste foto's van Herman Desmet => http://www.hermandesmet.be/

Het derde probleem was een echt probleem voor velen. Ik kon zoals bijna iedereen de bonusgreep vasthouden maar raakte niet veel verder. Deze boulder klom niemand uit.
Na deze derde boulder werd er een tussenstand gemaakt, hieruit bleek dat ik op de tweede plaats stond na Jon.

Fotograaf: Stef D'hoore

De vierde boulder leek me niet de moeilijkste, ik klom deze dan ook uit van de tweede poging!

Fotograaf: Hubert Canart

Ik eindigde dus op de tweede plaats met drie tops van de vier boulders! Ik dank mijn trainer Jorn voor de geweldige voorbereiding en steun, en mijn kotgenoten en vrienden die er waren om mij volop aan te moedigen!



Dit was echt een geweldige wedstrijd met prachtige boulders, een geweldige sfeer en dikke ambiance!!!


Fotograaf: Hubert Canart





Twee bovenste foto's van Geert Vanden Broecke => http://fijnefotografie.be/


Fotograaf: Philippe Peleman

2 comments:

Wauw wat een mooie foto's! Nee echt proficiat siebe, goed gedaan. Ik ben blij dat jij in mijn team zat vandaag. Tine

Dikken bal Siebe!! Grtz Werner.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More