vrijdag 16 juli 2010

Squamish - Canada 2 "Living in the vertical world"

De eerste echte rustdag vandaag. De vorige poging tot het nemen van een rustdag was mislukt:). Gisteren deed ik samen met Fabi een lange multipitch van 13 pitches, genaamd Angels Crest, 5.10b. Het aantal meter dat we geklommen hebben was ongeveer 500 meter. Dit heeft een hele dag geduurd met de approach en de descent er bij gerekend.





Vandaag was een heerlijk rustdag, we namen de moeite om een uurtje naar het zwembad te wandelen en daar wat baantjes te zwemmen en in het stoombad te liggen.


Ik heb afgelopen dagen toch onderschat hoe zwaar het trad klimmen is. Het is niet alleen maar wat klimmen maar ook veel wandelen met al het materiaal en veel touwwerk. Het echte klimniveau dat ik tot nu toe geklommen heb ligt zeer laag maar dat is nodig om alle touwtechnieken en materiaal te leren kennen.

Onze volgende beklimming wordt de bekende Grand Wall, 5.11a. Deze bevindt zich in het midden van The Chief en is een echte klassieker, ik ben benieuwd!

4 comments:

Ziet er allemaal geweldig uit! Dat baardje begint ook al goed te groeien. Nog veel plezier Siebe!

Dikken bal Siebe! Als ge vanboven zijt op de Grand Wall moet ge maar is wuiven naar de Tiensevest. Ik zal u een stukske Belgische chocolat smijten voor energie.

Haha, dat baardje staat er inderdaad nog steeds en wordt langer:)

En die chocolat ha deugd kunnen doen man! IK heb de grand wall ondertussen gedaan, echt te vet, helemaal op een verticale wand hangen voor enkele uren! Met niks onder je, een vrij gevoel!

't Is maar wat je leuk vindt :-s

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More